Vakantie - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Dorothe en Emilie Cornelissen - WaarBenJij.nu Vakantie - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Dorothe en Emilie Cornelissen - WaarBenJij.nu

Vakantie

Door: Dorothe

Blijf op de hoogte en volg Dorothe en Emilie

12 Februari 2008 | Thailand, Bangkok

Hallo Allemaal

Ja ik weet wat jullie nu denken, maar het feit dat ik niet de mogelijkheid heb gehad jullie te schrijven betekent niet dat ik niet aan jullie heb gedacht en dat ik jullie niet mis hoor!

Zoals jullie allemaal wel weten heb ik een behoorlijke tijd in Adelaide river rond gehangen denk aan vier maanden! Ik heb hier in een roadhuis gewerkt en geld gespaard om de vakantie mogelijk te maken! Hier heb ik totaal geen toegang tot internet gehad en geen bereik met m'n mobieltje! Sorry

Maar daar ben ik nu dan om de schade in te halen!


Vakantie

Bangkok
De vakantie was echt geweldig! We zijn in Bangkok aangekomen. Echt een indrukwekkende stad. Ik moest wel ff aan het cultuur verschil wennen om het zo maar eens te zeggen! Erg druk en er is veel te zien! We hebben hier een paar ontzettend mooie tempels bezocht en volop genoten van de thaise keuken.
Ik vond het zelf erg benauwd hier met al die uitlaatgassen en al die vuurtjes buiten waar mensen hun voedsel opbereiden. Ik keek er dan ook heel erg naar uit om verder naar het zuiden te trekken waar zich de touristiese eilanden bevinden!

Wat ik zelf erg leuk vond zijn de toek toeks deze zijn kleine taxis die vooral erg populair zijn bij de toeristen! Ik zal proberen er een fototje bij te poppen! Een van de avonden tijdens ons verblijf in bangkok hebben we gespendeert (in) een rijdend barretje gelokaliseerd in de drukke hoofdstraat! Dit was erg grappig Ze deelden allemaal krukjes uit om op te zitten en gaven je het menu van de drankjes. Alle cocktails waren ook verkrijgbaar in een emmertje hier vroegen ze maar 300 baht voor omgerekend is dat ongeveer 6 euro! Het was allemaal erg goed georganiseerd; Een van de jongens hield de wacht en als de politie er aan kwam waarschuwde hij iedereen en kwamen de bar-meiden de krukjes weer ophalen, dus waren we hier berhoorlijk in beweging en ik had het idee dat dit behoorlijk bevordelijk was, want de alcohol pompte wel erg snel door het bloed en de cocktails stegen me erg snel naar het hoofd!

Ja dit is echt wel een aanrader als je hier met leuk gezelschap naar toe gaat en op feesten uit bent, als je meer op een rustige en relaxede vakantie uit bent raad ik je aan een kijkje te nemen op een van de eilanden!

Koh phangnan
Het eerte eiland dat we bezochten. We hebben wel een behoorlijke afstand (met bus en boot) afgelegd om dit eiland te bereiken. Onderweg werd ons accomodatie aangeboden en ik heb er geen seconde spijt van gehad dat we deze hebben aangenomen!

Toen we aankwamen werden we met een pick up-truck op gepikt. (dit is een erg gangbare taxi in thailand, ik heb ook van die vrachtwagens gezien met een groote kooi achterop volgeladen met passagiers!) En afgezet bij ons geboekte resord. Wij waren hier ingeboekt voor de beacheroom. Ik kon m'n geluk niet op uitzicht op de zee, hangmatje en een buitendeurse badkamer met de douchekop in de rotsen gebouwd en plantjes naast de wc! Echt geweldig dit is nu vakantie dacht ik bij mezelf!

Hier hebben we een paar dagen lekker geluierd op het strand zo af en toe een duik in de zee! Op de dag van kerstavond hebben we een tochtje op de rug van een olifant gemaakt. Eoin voorop op de nek van de olifant en paddy en ik zaten in zo'n kuipje een bankje laat maar zeggen! Onze olifant had er niet zoveel zin, maar het is de ervaring die telt hield ik mezelf voor. Hier heb ik ook nog een baby olifantje gevoerd met bananen deze waardeerde dat volgens mij wel, want hij maakte een dansje en knielde voor mij!

Op kerstavond zelf zijn we naar werelds meest beroemde strandfeest geweest; Full Moon Party! We waren met goed gezelschap en we hebben dan ook echt een top avond gehad! Natuurlijk hebben we ons vergrepen aan de cocktail-emmertjes en hebben we gedanst op de verschillende muziek stijlen tot de de zon opkwam! Chris ik heb voor jou nog een cdtje op de post gedaan van de Full Moon Party!

Op eerste kerstdag hebben we met onze kater genoten van een groots kerstbuffet die de mensen van het resort georganiseerd hadden. En jullie geloven het misschien niet maar zelfs ik heb hier garnalen, vis en inktvis naar binnen gewerkt!

Maar helaas ons bezoekje aan koh phangnan was aan een einde gekomen op naar het volgende eiland!

Lanta
Hier hebben we maar twee dagen gespendeert, maar dat was wel de moeite waard. Erg populair in Thailand is het rijden van een scooter! We konden het dan ook niet laten om scootertjes te huren en het eiland te verkennen! In lanta hebben we ook lekker sauveniertjes geshopt. Ik heb hier de hele boks van sex en de city weten te bemachtigen en dat allemaal voor nog geen dertig euro!

Phi phi
Hier hebben we oud en nieuw gevierd!
Ja voor dat ik het vergeet zal ik iedereen eerst ff het beste wensen! Gelukkig niewjaar!
Op oudjaarsdag hebben we kanos gehuurd en gesnorkeld. Hier op het strand heb ik nog een paar aapjes in het wild gespot! Op oudjaarsavond hebben we weer genoten van een ontzetten groot buffet georganiseerd door de mensen van het resord! We werden verwelkomt met een bloemen ketting dit was erg tropies! Hier heeft Eoin nog een fles wijn gewonnen!
Daarna hadden we afgesproken met het groepje waar we kerst mee hadden gevierd in Koh phangnan! We hebben de minuten afgeteld in de hippie bar op het strand onder het genot van een spectaculaire vuur show! En ook hier hebben we ons aan de cocktails vergrepen! Dit was echt wel gaaf hey!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Bangkok

Mijn eerste reis

De chicks gaan backpacken in Australië!!

Recente Reisverslagen:

12 Februari 2008

De vakantie is aan z'n einde gekomen

12 Februari 2008

Nog steeds vakantie

12 Februari 2008

Vakantie

07 September 2007

Laatste weekjes in bondi

09 Augustus 2007

Nog steeds in Sydney!
Dorothe en Emilie

De chicks gaan backpacken in Australië!!

Actief sinds 08 Aug. 2006
Verslag gelezen: 142
Totaal aantal bezoekers 27918

Voorgaande reizen:

14 Augustus 2006 - 26 Augustus 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: