Laatste weekjes in bondi - Reisverslag uit Sydney, Australië van Dorothe en Emilie Cornelissen - WaarBenJij.nu Laatste weekjes in bondi - Reisverslag uit Sydney, Australië van Dorothe en Emilie Cornelissen - WaarBenJij.nu

Laatste weekjes in bondi

Door: Dorothe

Blijf op de hoogte en volg Dorothe en Emilie

07 September 2007 | Australië, Sydney

Hallo daar

Daar ben ik weer. Dit keer heb ik jullie wat langer laten wachten, maar dan nu tijd voor een little update!

Ik ben nu een jaar in Australie en het bevalt me nog steeds prima! Ik had niet verwacht dat de tijd zo snel voorbij zou vliegen! Paddy is nu al twee jaar van huis. Paddy's moeder zag dit als een reden om hem op te zoeken en een kijkje te nemen in ons leven als backpackers. Nou moet ik toegeven dat ik de bachkpack de afgelopen drie maanden niet in gebruik gehad. We genieten nu van de laatste weekjes in ons knusse apartementje. Om de smaak van het backpacken een beetje te pakken te krijgen wilde moeders op de bank slapen, erg cool!
We hebben haar het eerste weekend mee uitgenomen. Dit was zeker een succes. We hebben haar naar the empire genomen in kings cross. Dit zal vele van jullie niks zeggen, maar Anton en Emilie weten waar ik het over heb. Hier is ze helemaal uit haar dak gegaan en heeft ze de sterren van de hemel gedanst! Hier kwam een einde aan, toen ze languit op de vloer ging voor de neus van de uitsmijters! Ze waren dus genoodzaakt om haar eruit te kicken! We konden niet meer bekomen van het lachen, dit was nog geen van ons gelukt en twee van de groep soliciteren hier al zeven maanden naar!

Natuurlijk hebben we haar een rondleiding gegeven hier in bondi en hebben we haar de prachtige stranden in de buurt laten bewonderen. Een verblijf in Sydney zou niet compleet zijn zonder enkele bezichtingen in de stad zelf. Dus hebben we haar in de stad ook een rondleiding gegeven. Ik wilde haar graag Darling Harbour laten zien en hier hebben we een stop gemaakt voor lunch, want hier bevind zich een klein nederlandse snackbar waar ze kroketten en fricandellen speciaal verkopen! Natuurlijk vielen onze populairen snacks in de smaak. Daarna zijn we op een veerboot gestapt voor een liftje naar circular quau. Vanaf de veerboot hadden we een geweldig uitzicht op de stad. Ook zijn we onder de Harbour bridge doorgevaren en hebben we een kleine stop gemaakt zodat iedereen ff een fototje van the opera house kon poppen! Daarna hebben we een paar drankjes genutigd in Sydney's oudste ierse pub. Hierna was het tijd om naar huis te gaan zodat we ons klaar konden maken voor een avondje uit. Back to the empire! Ja we hebben heel wat afgefeest in de twee weken dat ze hier was! Een echt feest beest die mam van paddy!

De laatste avond van haar verblijf wilde we iets speciaals doen. En wat is nou beter dan Dineren op een hoogte van 300 m(sydney sky towel) met uitzicht op Sydney. Een flesje wijn erbij en genieten van de de duizenden lichtjes. Dit was echt wel cool en is zeker een aanrader.
Moeders is nu in Darwin om haar zus een bezoekje te brengen. Ik hoop dat ik haar nog te zien krijg voordat ze naar huis gaat.

Voor iedereen die niet op de hoogte is aankomende zondag is mijn verjaardag en word ik 21. Dat klinkt erg serieus, volwassen zeggen ze he. Ik vind het erg jammer dat jullie er niet bij kunnen zijn, maar ik zal zeker aan jullie denken. We halen de schade wel in als ik terug ben. Heel veel liefs en kusjes knuffels& groetjes From Down Under

Dorothe

  • 07 September 2007 - 05:39

    Dorothe:

    Een update en nieuwe foto's geniet er maar van!

  • 07 September 2007 - 06:40

    Lijn:

    heej meisje!!
    alvast gefeliciteerd dan! ik hoop dat je nog steeds een leuke tijd hebt daar en weet je al een beetje wanneer je terug komt dan?

    knuf lijn :)

  • 07 September 2007 - 08:07

    Emilie:

    Heey lieve Sgatje,,
    Ik ben blij dat je je nog vermaakt daar.. Voor je het weet ben ik weer terug.. Duurt nog fftjes.. Ik mis je heel erg.. Hou super veel van Je..
    Kei cool dat je belde..
    Kuss EmilieeE

  • 07 September 2007 - 10:36

    Mam:

    Ha die schat,
    Fijn zo weer van je te horen en te zien. Je ziet er goed uit en straalt gigantisch. Zo kun je wel 21 worden. Ben trots op je. We bellen zondag.
    Leuke moeder heeft Paddy...Nog veel plezier.

    Liefs, hou van je, kusjes etc etc.

    Mam

  • 08 September 2007 - 12:45

    Notna Selad:

    heheej dorothe,

    Super mooie verhalen hoor. Ik lees al wel dat het backpacker stylie leventje een beetje achter je hebt gelaten en het koken op houtvuurtjes hebt ingeruild voor exclusief dineren in sky towers..hoop voor je dat de rekening niet gelijk loopt aan het aantal meters dat je hoog zat :P

    Dus naar de empire jah..jij voelt je onderhand wel thuis tussen al die Engelse en Ieren die daar zitten. Het zijn wel een praatjes makers, maar heerlijk om naar te luisteren.

    En van harte gefeliciteerd met je verjaardag he. Dikke kus van mij. 21 jaar, een volwassen vrouw ben je dan eigelijk he..maar ik hoop dat we samen wel lekker gek kunnen blijven doen zodra we elkaar weer zien, want ik schuif dat "grote-mensen-stadium" met al zn bijkomende verantwoordelijkheden nog ff een paar jaartjes voor me uit hoor :P dat snap je.

    En by the way, nog verzoekjes gehad van onbekende mensen toen je op kings cross rondliep :P

    Heel veel fun de laatste weekjes in Bondi en ben benieuwd naar je ervaringen in Darwin, schijnt een echt leuke jonge town te zijn. Groet aan paddy die ik ook nog eens hoop te ontmoeten; wel respect voor die jongen hoor dat ie zo goed voor je zorgt en het zo lang met je uithoudt ;)

    Ik zie je hoop ik snel, en geef me nog eens een belletje, tis al zo lang geleden dat ik jou stem heb gehoord!

    Dikke kus
    Annie D


  • 09 September 2007 - 13:23

    Mam:

    Van harte gefeliciteerd meid,
    Nogmaals en nogmaals. Naar wat ik gehoord heb ben je lekker verwend door Paddy en andere vrienden. Ik denk er toch serieus over na om die jongen in levende lijven te gaan ontmoeten. Als hij zo goed voor je zorgt en dat soort dingen regelt, dan kan hij bij mij niet meer stuk.
    Geef hem maar een echte mams knuffel (kan ie daar alvast aan wennen) en de groetejs en de rest. Nog een hele fijne avond en wij drinken er zeker een borrel of 2

    Doeg,

    Mam en Frank en de rest

  • 09 September 2007 - 15:42

    Opa En Oma.:

    Leuke update, Dorothe, wat geniet je daar, geweldig, we genieten met je mee door je mooie verhaal.Wat fijn dat je daar de moeder van je vriend hebt ontmoet.Als ik het zo allemaal lees hebben wij in onze jeugd heel wat gemist.Dus Dorothe geniet, je bent maar een keer jong. Wij willen je op deze manier ook nog hartelijk feliciteren met je 21'verjaardag. Wij wensen je nog vele goede en fijne jaren.Het telefoongesprek op je verjaardag was moeilijk te verstaan dus bij deze nog van harte.Ja, achteraf is een jaar zo om, maar we hopen je volgend jaar weer te zien. Heel veel liefs,kusjes en een pakkerd van ons. Tot schrijfs of horens.

  • 10 September 2007 - 07:23

    Pam:

    Dorrie!!Heb je mn smsje gekregen gister?!
    Lieve lieve meiss, ik hoop dat je hebt genoten van je verjaardag.
    Ik heb iig een chocolaatje op je gegeten;)
    HouVanJou lieve chick!!

    xx :)

  • 11 September 2007 - 08:14

    Fam Cornelissen:

    Hoi Dorothe,
    Nog van harte gefeliciteerd met je verjaardag!!
    Geniet nog van alles wat komen gaat.
    Liefs vanuit Maasbree..

  • 12 September 2007 - 11:03

    Hedwig:

    Hey liefie, beter laat dan nooit toch? Dus als nog van harte gefeliciteerd. Een dikke verjaardagsknuffel van mij. Als ik het zo lees zal je wel lekker verwend zijn. En volgens mij is Paddy een bijzondere man, dat kan niet anders als jij hem leuk vind natuurlijk ;).

    Liefs Hedwig

  • 13 September 2007 - 05:35

    Dorothe:

    Hey mensen

    Bedankt voor de felicitaties en de leuke reacties! Laters.........

  • 19 September 2007 - 06:22

    Pam:

    Hele dikke knuffel voor jou!!

    xx

  • 20 September 2007 - 05:33

    Mam:

    Hoi daar, nog alles goed in Darwin??
    Ben je al gesmolten?
    Is Paddy's moeder nou terug naar Ierland en is alles goed gegaan???
    Ben benieuwd naar je verhalen. Ik bel je snel weer.

    Liefs, groetjes en hugs voor jullie allebei.

    Mam

  • 03 Oktober 2007 - 05:37

    Mam:

    Hoi Doortje,

    Waar ben je? Hoe gaat het? Laat wat van je horen zo gauw het kan. Mis je.

    Liefs
    Mam

  • 03 Oktober 2007 - 18:28

    Tante Tine:

    Hallo Dorothé,

    Alles goed? Hier wel. Pascalle groeit goed, heeft nu alweer een kies erbij. Vrijdag gaat ze logeren bij tante Ardy en je zussen.

    groetjes Christine

  • 04 Oktober 2007 - 10:10

    Pam:

    Domothééééé waar hang je uit chick??!!:D

  • 15 Oktober 2007 - 02:33

    Dorothe:

    Ja sorry mensen ik zit in the middle of nowhere!!!!!!!!! Internet is een klein beetje een probleem in Adelaide river! Ik heb echt zoveel te vertellen en ik foto's voor jullie! Maar geduld is een schone zaak! Kan niet wachten jullie te spreken!

    Anyway alles gaat goed met mij, ik heb net m'n medical test gedaan vandaar dit berichtje ik zit nu in Darwin voor de dag! Ik heb hier de resultaten van de xray gezien en alles is in orde met mij, ik ben helemaal gezond en kan hier dus nog een jaartje blijven! Yippie! Ik hoop snel weer een update te kunnen maken. Echt ontzettend heet hier 38 graden met 92% luchtvochtigheid, is hier van dagelijkse toepassing, erg benauwd dus. Ik werk meestal in de keuken en daar rijkt het de 40 graden! Ik moet nu gaan spreek jullie kater!!!!!!
    XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXjes Dottie is m'n nieuwe bijnaam

  • 15 Oktober 2007 - 06:33

    Mam:

    Blij wat van je te horen, ik weet dat je niet te bereiken bent maar ik heb wel tig keer geprobeerd. Ben namelijk erg benieuwd hoe het met je is en hoe het met je gaat en ik zou je gauw willen spreken. Moet vandaag werken, morgen ook. Woensdag middag ben ik vrij. 's avonds gaan we naar Zweden, dus zal het heel moeilijk worden je nog te spreken. Maar ben zo benieuwd en heb je ook gemist.
    Maar dat gaat wel goed komen. Trouwens gefeliciteerd dat je helemaal gezond bent, had niet anders verwacht. Hierdoor blijf je dus wel langer weg.....
    Het gaat er tenslotte om da tje je fijn, gelukkig etc voelt en het goed naar je zin hebt.

    Hartstikke fijn meid en blij wat van je gehoord te hebben.

    Liefs en kusjes

    Mam

  • 15 Oktober 2007 - 15:48

    Pam:

    yeeey Dottie is still alive!!:D
    Just what your mams says.. CONGRATS ON YOUR HEALTH!!;)
    Of zoiets, hihi..chicky kan niet wachten op je update en foto's.. mis je man:(
    Take care lil' chick xx

  • 15 Oktober 2007 - 18:02

    Tante Tine:

    Hallo Dottie,

    Leuk weer eens wat te lezen van je. Fijn te lezen dat je in goede gezondheid bent. Helaas zit daar wel aan vast dat je een jaar langer blijft.

    Doe snel je update en we horen wel.

    liefs

  • 19 Oktober 2007 - 08:17

    Hedwig:

    Dag mooie meid,

    Goed nieuws dus voor jou, dat je helemaal gezond bent. En dat betekent dat je nog langer gaat blijven daar?
    Nog even, kom je helemaal niet meer terug:(. Als dat zo is, ga ik sparen en in de toekomst jou opzoeken hoor :).
    Bij jou is het warm en hier is het echt herfst geworden. De bladeren kleuren en het is al lekker koud aan het worden. Tot nu toe ook best vaak een mooie zonnige dag ertussen, dus dat is heerlijk.
    Heb het fijn, geniet van alles wat je doet, en ik lees je weer als je weer in de gelegenheid bent.

    Dikke kus
    Hedwig

  • 20 Oktober 2007 - 18:20

    Anton :

    ;)

    Still waiting for your call :P

    0314-334738

    Dikke kus
    See ya in beginning febr.

  • 25 Oktober 2007 - 06:38

    Mam:

    Dottie, waar ben je??????? Ik mis je en heb je ook zoveel te vertellen...'

    Liefs
    Mam

  • 29 Oktober 2007 - 20:13

    Opa Oma.:

    Hallo naamgenootje , Nog een heel jaar voor de boeg, geweldig meid. We houden alles van je bij dus updaten maar. Heeel veel liefs en kusjes van ons. Tot gauw.

  • 22 November 2007 - 06:45

    Mam:

    Ik begin steeds nieuwsgieriger te worden. Hoe is het meis. Ik vind het zo jammer dat ik je niet kan bereiken. Het wordt wel weer eens tijd dat we elkaar spreken.
    Hou van je.

    Liefs, je moeder

  • 26 November 2007 - 20:23

    Pam:

    Dottie!! Still alive chick?

  • 28 November 2007 - 07:58

    Dot:

    Pammie

    Yep pam still alive, Ik ben weer in de bewoonde wereld (darwin) voor het eerst in eeuwen altans zo voelt het, helaas maar voor 2 dagen! Ik moet nog fftjes volhouden ik wil in adelaide river blijven tot de 16e van december om geld te sparen ik heb nu een paar duizend dollar gespaart en ik zou die graag in thailand spenderen terwijl ik daar kerstmis vier! En hoe klinkt dat meisy? Ik mis jullie allemaal heel erg xxxxxxxxxxxx groetjes hvj lfs Dottie

    Talk to you later mate

  • 28 November 2007 - 08:04

    Dotje:

    Hey mams

    Ja ik ben het helemaal met je eens we moeten echt wel ff bijkletsen en daarom ga ik je vanavond proberen te bellen! Ik hou echt heel van je en ik mis je echt heel erg ik zou graag thuis komen voor een weekeindje! Dag moeders doe je iedereen de groeten van mij, doe er maar een dikke knuffel bij! hvj lfs heel veel xxxxxxxxxx laterzzz Dotje

  • 28 November 2007 - 08:11

    Doortje:

    Opa & Oma

    Hallo naamgenootje van mij. Ik beloof jullie alles ik in een paar weken weer terug ben in de bewoonde wereld heb ik een update voor jullie!! Afgesproke? Ik hoop dat het met jullie net zo goeg gaat als met mij! Al moet ik zeggen begin ik heel erge heimwee te krijgen, maar we zien wel ik ben terug voordat jullie het weten. Heel veel liefs groetjes kusjes en knuffels Dorothetje

  • 06 December 2007 - 06:39

    Mam:

    Ha effe wat zeggen anders komen er helemaal geen berichtjes meer binnen. Gisteren was sinterklaas jarig. Heb je er nog aan gedacht? Wij hebben er niets aan gedaan. Zoals je weet zullen we dat met kerstavond doen. En dan nog niet met cadeautjes eigenlijk. Maar een lekker diner. Chris is afgelopen maandag naar Ierland vertrokken voor zijn werk. Naar Dublin, kan hij bij je schoonmoeder in spé op bezoek. Haha, grapje.We hebben dinsdag jouw kaartjes gekregen, lief hoor, wij houden ook van jou.
    Verder gaat het hier allemaal zijn gangetje. Er gebeuren natuurlijk heel veel dingen maar die zijn voor ons normaal en dan denk ik er niet aan om ze aan je te vertellen. Maar goed, ik hoor wel weer van je.

    Heel veel liefs van ons allemaal, hvj heel veel knuffels en ook een dikke knuffel aan Paddy.

    xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx:)

    Mam

  • 18 December 2007 - 02:25

    Dorothe:

    Ja mensen ik weet het ik ben zo achter met m'n verhalen en ik moet het zeker inhalen, maar ik ga nu eerst genieten van mijn vakantie in Thailand. Maar ik zal jullie op de hoogte houden en amuseren met wat foto's. Als ik jullie niet meer spreek fijne kerstdagen en een knallend niewjaar!

    Hey Emilie had je de fotos op facebook gezien, timo heeft die er opgezet, ik denk dat hij die foto in Melboure van peter heeft. Is wel cool!

    Hey spreek jullie laterzzzzzzzzz

    xxxxxxx knuffels heel veel liefs hou van jullie

  • 24 December 2007 - 17:17

    Hedwig:

    Dag mop,

    Heel fijne feestdagen en een goed, gezellig, leuk, verrassend, spannend en gezond 2008

    Dikke kerstknuffel
    Hedwig

  • 16 Januari 2008 - 11:25

    Pam:

    Nou Dot..waar ben je?:(
    Ik hoorde van A-nalus dat je waarschijnlijk al héél snel terug komt, is that true?!:D
    UPDATE ONS MOP!!

    mis jou!!xx

  • 17 Januari 2008 - 18:53

    Tine:

    Hallo Dorothé,

    Hoe is het met je? Fijne vakantie gehad. Hoop snel weer van je te lezen ook over de vakantie.

    Groetjes tante Tine

  • 24 Januari 2008 - 07:25

    Pam:

    Ik mis je updates mop!
    Wo bist du?:(

    Alweer terug van je vakantie? Weer in Darwin? tell me!!:D
    Take care sweety!!xx Piem

  • 01 Februari 2008 - 22:30

    Anton:

    dorrroootheeeee!!

  • 02 Februari 2008 - 12:42

    Pam:

    Domothééééé ;)

  • 06 Februari 2008 - 06:52

    Mam:

    Hallo,
    On Doortje heeft niet meer de kans gekregen voor een update. Ze zijn vandaag vertrokken voor een roadtrip van Darwin richting Perth. Ze hebben het werk erop zitten in Adelaid River en gaan met hun 3en en de auto op pad. Ze maken het allemaal goed en ze hebben er veel zin in. Het gaat goed met Dorothé. Iedereen moet dan ook de groeten hebben. Zogauw ze weer belt laat ik hier een berichtje achter. Moet je nagaan, daar is eht 35 graden en hier zitten we met regen, wind en een temperatuur van 8-9 graden. Ik hoop dat ze geniet. Ze hebben het plan om in april/mei terug te komen.

    mam

  • 06 Februari 2008 - 11:08

    Pam:

    jáááá ik kreeg ook al een smsje van Dot!:D
    Super hoor dat ze nog steeds geniet, stiekem hoop ik wel dat ze in april ipv mei thuiskomt..the sooner the better;)
    Wanneer gaan Emilie weer die kant op?

    Groetjes!!

  • 08 Februari 2008 - 03:56

    Dorothe:

    Hallo allemaal!

    Sorry dat ik jullie allemaal zo lang heb laten wachten, ik heb nu maar een paar minuutjes!

    De vakantie was echt geweldig het is echt een aanrader!

    Ik hoop snel weer tijd te hebben voor een update, maar niet overal hier is internet beschikbaar en op het moment spenderen we de meeste van onze tijd in de auto! Spreek jullie later

    XXXXXXXXXXXXXX

  • 08 Februari 2008 - 03:57

    Dorothe:

    En Anton kom je nu nog deze kant op??????

  • 08 Februari 2008 - 03:59

    Dorothe:

    Hey Chicky maak je maar geen zorgen ik ben weer terug voordat je het weet!

  • 08 Februari 2008 - 04:01

    Dorothe:

    Hey Emilie we vanacht weer last gehad van bed bugs! Ik hoop dat we ze niet meenemen in de auto, ik laat het je wel horen! Hey meisy alvast gefeliciteerd met je verjaardag hou van je en ik mis jullie laterzzzzzzz

  • 08 Februari 2008 - 11:15

    Pam:

    Jaaaa Dot is still alive!!:D:D:D
    Enjoy mop en tot héél snel!!
    Yahooo then the party can starts again, ben een echte huismus geworden nu jij er niet bent hoor;)

    kussie!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Sydney

Mijn eerste reis

De chicks gaan backpacken in Australië!!

Recente Reisverslagen:

12 Februari 2008

De vakantie is aan z'n einde gekomen

12 Februari 2008

Nog steeds vakantie

12 Februari 2008

Vakantie

07 September 2007

Laatste weekjes in bondi

09 Augustus 2007

Nog steeds in Sydney!
Dorothe en Emilie

De chicks gaan backpacken in Australië!!

Actief sinds 08 Aug. 2006
Verslag gelezen: 173
Totaal aantal bezoekers 27927

Voorgaande reizen:

14 Augustus 2006 - 26 Augustus 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: